Frisören

Imorgon drar jag efter skolan till min frisör för att lägga i en blondare toning så vi får bort dom röda pigmenten. För er som inte vet, så gick jag ganska så nyligen från svart till en mer vinröd färg. och för att få vinrött på svart måste man bleka håret, vilket jag gjorde 1 eller 2 gånger (minns inte riktigt). Sedan kanske en månad efter jag haft rött hår så ville jag ha tillbaka min naturliga hårfärg, så då krävdes det ännu mera blekning dels för att min färg var ganska mörk och min naturliga hårfärg skulle i såfall vara sandré, sen också så är det röda pigmented väldigt svårt att få bort så då behövde jag bleka ner det ca 4-5 gånger vilket är väldigt mycket! Så nu har min frisör sagt att jag inte får bleka/slinga det mera innan sommaren. Dock kommer solen bleka det automatiskt så det ska nog inte vara något problem! :) Men mitt hår just nu tycker jag är faktiskt helt okej, det är forttfarande lite orange färg i det men det är de vi ska försöka få bort imorn, eller iallafall så mycket som det går! :o

Mina senaste hårfärger jag snackade om! ↓
Dock vill jag ha mitt hår lite ljusare än vad den naturliga bilden visar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0